close
قصص

المدير زعل مني لما اكلت الوفد فسيخ

وقبل ما بدا حكايتي اعرفكم بنفسي انا اسمي رنا عندي 27 سنة لسه متخرجة من كلية تجارة انجليزي والحمد لله شاطرة اوي وعايشة مع ماما وبابا واخويا اللي متجوز معانا في نفس البيت
وفي يوم ماما وبابا قاعدين بيفطرو وانا خرجت من اوضتي وسرخت وقولت لهم بصوت عالي
هو انا مش هشتغل بقا بدل الركنة اللي انا فيها دي يابابا اعااااااااا
الام
يافتاح ياعليم يا رزاق ياكريم هو انتي يابنتي كل يوم تخرجي من اوضتك عامله لنا ازعرينا كده يابت كل بتخضيني حرام عليكي
رنا
مانا مليش دعوة انا عايزه اشتغل يعني عايزة اشتغل اتصرفو وشغلوني لحسن بصو بقا انا هرمي نفسي من على السجاده دلوقتي واريحكم مني خالص انا بقول لكم اهو
الام
عوض عليا عوض الصابرين يارب ياختي روحي اغسلي المواعين اغسلي الغسيل نضفي

البيت اهو شغل ده ولا مش شغل ولا انتي بتيجي لحد دول ومش عايزه
رنا
أيوه انا باجي لحد دول ومش عايزة ياماما ياماما افهمي انا ياحبيبتي واحده مثقفه ومعاها لغات وحاجات ومحتاجات عايزاني اغسل مواعين لا لا سوفاج انا مش هبوظ أيدي في المواعين والتنضيف والكلام الفاضي ده
الام
طيب ما انتي بكرة هتتجوزي ياروح امك وهتعملي كل ده برضو
رنا
ايه ده فشررر لا طبعا انا اللي هتجوزو ده لازم يجبلي شغاله في البيت انما اعمل بأيدي لا لا لا
الاب
طيب ياحبيبتي ربنا يكرمك ويجي لك واحد يجيب لك شغالة يارب
رنا
أيوه يابابا والنبي ادعي لي من قلبك كده ياحاج
الام
مفيش حد موبظ البت دي ومدلعها غيرك انت ياحسين لما اشوف اخرتها معاك انت وبنتك وبعدين ياخويا مين ده اللي هيجي ياخدها ويجبلها شغاله كمان ده لو جه وعنده عشه يبقا كرامة هي الشباب
لاقيه تاكل اسكت انت وبنتك والنبي وبلاش دلع ماسخ
رنا
ما هو ده اللي مخليني رافضه الجواز ياماما انا مش هتجوز غير راجل يعيشني ملكة
الام
انا هيجيلي الضغط منك وسعي يابت من قدامي خليني ادخل الاكل المطبخ اوعي
وعدت ماما ودخلت المطبخ وانا قولت لبابا
حسييين عجبك اللي مراتك بتعمله ده عجبك
حسين
ههههه هوووس بنت عيب اسكتي لتسمعك وبعدين ياقلب ابوكي انتي اعملي اللي انتي عايزاه وربنا يكرمك ويجي لك احسن واحد في الدنيا
خرجت ماما وقالت
خليك ياخويا دلع فيها كده خليك
رنا
لا حول ولا قوة الا بالله انتي ايه ياست انتي بالظبط هو انتي امي ولا مرات ابويا مش فاهمة وبعدين انا شاكة فيكي على فكرة انتي مش امي لا فين امي ياست انتي انطقي بسرعه
الام
أيوه انا مش امك انا لاقيتك عند المعبد اليهودي
رنا
هاااار اسوح كمان طلع معبد
مش جامع اعااااااااا اه ياني ااه
الام
ربنا يهدك ياشيخة ماتتلمي على الصبح يابت
حسين
ههههه طب والله البت رنا دي ډمها خفيف وزي العسل طالعه لي طبعا
الام
اسكت ياحسين اسكت انا مش ناقصه ضغط عالي ياخويا الله يخليك ده بدل ماتعقلها وتقولها تعقل وتشوف شغل البيت اللي وراها لا بتضحك على تصرفاتها الهبلة
حسين
سيبي البنت تدلع علينا براحتها يا ليلي هي ليها مين غيرنا بس وبعدين بكرة تروح بيت جوزها ونقعد انا وانتي بوظنا في بوظ بعض ونقول ولا يوم من ايامك يارنا
رنا
لا يابابا تبقى تقول مكانش يومك يارنا انا مش هتجوز انا هفضل قاعدة لكم هنا
الام
ربنا يهديكي روحي افتحي الباب شوفي مين اللي بيرن الجرس يااخرت صبرنا
ورحت افتح وكان محمد اخويا ومراته هو متجوز وساكن في الدرو اللي فوقينا فتحت وقولت
مين محمااااا ومراته يامرحب
يامرحب ايه النور ده
محمد قال لمراته
هي مالها البت

للمتابعه اضغط على الرقم 2 في السطر التالي 👇 👇

1 2 3 4 5 6الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى