close
قصص

وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي

اطلبيها مني علطول انا تحت أمركم انتي والانسة ناهد
ام عماد
متشكرين يارؤوف يابني والله عماد لو كان ليه اخ مكنش هيبقا زيك كده وفي جدعنتك دي
رؤوف
يا خالتي ام عماد انتي متعرفيش انا بحب عماد اد ايه ربنا اللي يعلم والله غلاوته في قلبي
ام عماد
ربنا يخليكم لبعض يارب يارؤوف
رؤوف
بصي ياخالتي ام عماد بصراحة انا كنت جايلك النهارده عشان موضوع كده هو انا عارف اني لازم اتكلم الأول مع راجل البيت بس انا بقول انت ست الكل هنا وبرضو اشوف رايك فيا ايه
ام عماد
رؤوف خير ياعماد يابني اؤمرني
رؤوف
الأمر لله وحده بصراحة انا جيالك وطالب ايد الانسة ناهد بصراحة مش هلاقي في ادبها ولا اخلاقها مشاء الله عليها تربية عالية ربنا يحفظها يارب
ام عماد
بس انت عارف ياعماد موضوع زي ده لازم تكلم اخوها الكبير فيه
رؤوف
طبعا ياحجة منا مستني عماد يرجع بالسلامة ان شاء الله واطلب ايديها منه رسمي بس انا عايزك تاخدي رايها وتديني كلمة لحد عماد ما يرجع
ام عماد

هو بصراحة يارؤوف يابني انا لو لفيت الدنيا مش هلاقي عريس لبنتي زيك راجل وهتصونها وتحافظ عليها
رؤوف
والله هحطها في عنيا واقفل عليها
ام عماد
خلاص يابني نستنى لما عماد يرجع بالسلامة ونشوف راية ايه
وحماتي قالت لناهد اللي كانت معترضة على رؤوف وناهد مش موافقه عليه لكن امها فضلت تقنع فيها بس كانو مخبين عليا الموضوع ده وبعدها بكام يوم رجع عماد من السفر ودخل عند امه وقالتله
ام عماد
ها قولت ايه ياعماد انا شايفه انه عريس كويس لاختك وانت بتحبه زي اخوك وبتقول عليه جدع وراجل
عماد
هو بصراحة يا أمي رؤوف مفيش زيه راجل وجدع وصاحب صاحبة بس نشوف رأي ناهد ايه الأول مش يمكن يكون ليها رأي تاني ياناهد ياناهد
ناهد

نعم ياعماد بتنادي عليا
عماد
اه ياحبيبتي كنت عايزة اسالك ايه رايك في رؤوف صاحبي اصل طلب ايديك مني
ناهد
ماما قالتلي ياعماد وانا بصراحة مش موافقه عليه هو بصراحة يعنى شكله مقبول لكن حاسه اني مش بحبه
عماد
هو انتي هتتجوزي عشان شكله ياناهد الراجل جدع وعمره ماقصر معانا وشاريكي انا هسيبك كام يوم تفكري فيه وتردي عليا عشان ادي كلمة للراجل ماشي
ناهد
حاضر ياعماد
وطلع عماد الشقه واعد على السفره هو وليلى وانا كنت بحط الاكل
عماد
وحشتني يا لولا اوي
ليلى

انت كمان يابا
كوثر
مقولتليش ياعماد انت اتاخرت تحت عند امك ليه في حاجة ولا ايه حاسه ان انك كانت عايزك في موضوع مهم لأنها كل شويه كانت بتسال
جاي أمتي
عماد
ابدا ياستي اصل رؤوف طلب مني ايد ناهد اختي وكنت اعد بقنعها توافق عليه
وفي الوقت ده وانا
خارجة من المطبخ الطبق وقع من ايدي ادشش مېت حته
عماد
مش تاخدي بالك ياكوثر براحة ياحبيبتي اعدي وانا هنضفة انا ولا يهمك ياحبيبتي
كوثر
معلش الطبق وقع من ايدي ڠصب عني ياعماد بقولك ايه انا انا هدخل اوضتي لحسن حاسه بدوخة
عماد

مش هتاكلني معانا ولا اي
كوثر
لا كل انت وليلى وانا شوية كده وهاكل
وساعتها دخلت اوضتي وفضلت ارن على رؤوف عشان افهم منه هو ايه اللي هو عمل ده وبعد كذا مره اخيرا رد عليا
رؤوف
الووو في ايه ياكوثر نازله رن رن مش فاهم في ايه وبعدين انا اصلا دلوقتي انا مشغول ومعايا ناس مش عارف ارد عليكي
كوثر
مش فاهم في ايه يارؤوف
دنا هخلي
ليلتك مش معدية بقا انت رايح تطلب ايد المفعوصة اللي اسمها ناهد من اخوها وانا روحت فين بقا دي اخرتها عايز تسبني عشان تتجوز البت
دي وطبعا كنت بتدخل هنا عشانها وانا زي الحمارة مش
كده
رؤوف بينفخ في سرة وبحب

مصطنع قالها
اهدي بس ياقلبي هو انا بعمل كل ده عشان مين ماهو عشاني انا وانتي ياروحي هو انا عندي اغلى منك ياكوكو
كوثر
بقولك ايه بلاش الشويتين بتوعك دول وبعدين عشاني ازاى يعني ايه اللي انا هستفادة لما تخطب مقصوفة الرقبة دي دي لا شكل ولا منظر ده احنا احلا منها بكتير
رؤوف
طبعا ياقلبي احلى منها بس انا بعمل كده عشان مصلحتنا
كوثر
عشان مصلحتنا ازاى
رؤوف
انا هاقولك. هي خطوبه بس علشان اقدر
ادخل وأخرج براحتي
كوثر
بقولك اي انت لازم تقول انك غيرت رايك
انت فاهم ولا لا انا لايمكن اسكت

علي الحوار ده
رؤوف
ممكن تهدي بس وبعدين نتكلم وبعدها
قفل معاها وقال
ال اسيب ناهد ال اسيب المتربيه علشانك انتي
وفي شقه ناهد كانت في اوضتها وليلي دخلت
ليلي
عمتو انا مش عايزكي تتجوزي رؤوف
ناهد
هو مالك يا نايمه في ايه بالظبط رؤوف عمل لك ايه علشان انتي پتكرهي قوي كده
ليلي
هو مش انت بتقولي ما ينفعش ان احنا راجل غريب انا شفتهم وهو ماما ومش

ناهد
الكلام اللي انتي بتقوليه ده اكيد انت غلطانه لا يمكن يحصل كده يا حبيبتي
ليلي
ناهد
مش عايزكي تخافي خالص يا حبيبتي وبعدها
طلعت شقه عماد وانا كنت في المطبخ
كوثر
خالي يا ناهد في ايه طلع بالراحه ليه كده
ناهد
مش عارفه اقول لك ايه على الحر وسنينه نفسي انام شويه ومش عارفه انام هو انا ينفع ادخل انام عندك في اوضه النوم
كوثر
غريبه يعني ده انتي عمرك ما عملتيها ادخلي يا حبيبتي وجه عماد من برا
كوثر
كويس ان انت جيت يا حبيبي معلش بقى لو عايز تريح شويه ابقى ريح في اوضه الاطفال لان اختك نايمه في اوضه النوم
عماد

عمتي سنيه تعبانه جدا ولازم نروح ليها ماما
بتلبس تحت وانا اخش اصحي ناهد علشان تيجي معانا هتيجي انتي كمان
كوثر
يا خبر ابيض انت عايزني نسافر الشرقيه دلوقتي انت عارف ان انا بتعب من المواصلات جدا لا طبعا روحوا انتم وابقى طمني عليها
عماد
ماشي يا حبيبتي بس على فكره احنا ممكن نبات بره دي هيكون فيها مشكله بالنسبه ليكي
كوثر
خلص يا حبيبي انا هبقى اقفل على نفسي وكده كده البنت معايا وبعدها فعلا مشيوا واتصلت
ب رؤوف
رؤوف
عايزه ايه يا كوثر انا مش عايز اي مشاكل ارجوكي
كوثر
بقول لك ايه عماد وامه واخته بايتين بره النهارده انت لازم تيجي علشان نتكلم مع بعض

كوثر
رؤوف
اهدي يا مجنونه خلاص انا جاي وبعدها
بساعه راح ودخل اوضه النوم
رؤوف .
خلينا برا احسن مش هينفع اكون هنا
كوثر
علي اساس اول مره تدخل اوضه النوم ولا اي
وبعدين مش عايزه ليلي تشوفك انا بحبك اوي
يا رؤوف
رؤوف
وانا من حقي اكون متجوز برضه زي مانتي متجوزه
كوثر

طيب نهرب احسن ونتجوز
رؤوف
ازاي يعني انا مش عايز اي مشاكل انسي
بقي اللي كان بينا قربت منه وقالت
بجد قادر تنسي اللي كان بينا وبعدها
عماد وأمه واخته دخلوا
عماد
معقول انت يا صاحبي
ده انت متعرفش هعمل
فيك اي
ناهد
بس كفايه البوليس هيقبض عليهم وفعلا اتقبض علينا
الام
انت برضه السبب يابني قولتك صاحبك ميدخلش

عماد
عندك حق والله يا ماما وبعدها جوزي عملي
وبدعي ربنا كل يوم يغفر ليا ذنبي
وبكده تكون خلصت قصتنا

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى